Görögdinnyehéj lekvár



Legtöbbször a szemétben landol a dinnye héja, pedig azt is kifizetjük mikor megvesszük. Egy kis munkával finom lekvárt készíthetünk belőle. Télen jó lesz elővenni, tehetjük süteménybe, palacsintába, vagy csak egyszerűen a vajas kenyerünkre.

Egy közepes dinnye (6-7 kilós) héjából 4-5 kis üveg lekvárt főzhetünk. Finomabb lesz, ha egy kis piros belét hagyunk rajta.

Elkészítése:

A dinnyehéjat vékony szeletekre vágjuk, hámozóval megszabadítjuk a külső, zöld héjtól, és kockákra vágjuk. Annyi vízben feltesszük főni, hogy ellepje, egy kevés ecetet adunk hozzá, és üvegesre abáljuk. Mikor kész, leszűrjük, és ízlés szerint cukrot adunk hozzá. Én a leszűrt dinnyehéj mennyiségének az 1/3-a cukrot tettem bele, de tehetjük a felét is. Ezután egy citrom reszelt héját és kicsavart levét adtam hozzá. Ízesíthetjük még kevés fahéjjal és néhány szegfűszeggel is. Feltettem a tűzre főni, majd kb 2 óra főzés után rúdmixerrel pürésítettem. Addig néhányszor megkevertem. Nem kell mellette állni, nem ég le. A pürét addig főztem, míg a lábos alja láthatóvá vált. Mikor elkészült, forró vízben sterilizált üvegekbe töltöttem, lezártam, és száraz dunsztban hagytam kihűlni.

Érdemes kipróbálni, itt a dinnyeszezon!