Mézes-mákos - Az V. DXN Családi nap nyertes, édes sütemény receptje


Már hagyománnyá vált, hogy a DXN Europe minden évben megrendezi a Családi napot. Festői környezetben, a lajosmizsei Geréby kúria szabad területén egy egész napos program vár minket. Magyarország különböző tájairól, de még távoli országokból is érkeznek ide DXN törzsvásárlók családtagjaikkal. Vannak játékos versenyek, sütés-főzés, kiváló programok. Itt a résztvevők apraja-nagyja kikapcsolódhat. Lehet nevezni saját készítésű süteménnyel, egyetlen feltétel, hogy a DXN ganodermás termékeinek valamelyikét tartalmaznia kell. Ennek a versenynek a nyertes sütemény receptjét osztom meg most veled. Köszönet a receptért Romhányi Mariannának, a sütemény készítőjének.

Mézes - mákos édes sütemény DXN Cocozhival
Mézes - mákos sütemény DXN Cocozhival

Mézes-mákos

Készítettem egy mézes tésztát:

5 dkg cukor, 2 dkg vaj, 2 evőkanál méz - ezeket felolvasztottam, majd hozzáadtam 1 egész tojást, 1 kiskanál szódabikarbónát és végül 20 dkg lisztet.

Két lapot sütöttem belőle, kb. 35 x 25 cm, célszerű sütőpapíron


Majd egy mákos piskótát:

Habosra kevertem 10 dkg cukrot, 3 tojássárgájával, hozzáadtam 2 evőkanál vizet és 3 evőkanál olajat. Beletettem 6 dkg lisztet, 5 dkg darálatlan mákot és 1 kávéskanál sütőport végül a tojásfehérjéből keményre vert habot.

Megsütöttem abban a tepsiben, amiben a mézes lapokat.


Krém:

1 liter tejet 3 cs. vaníliás pudinggal felfőztem, ízlés szerint cukrozni (én, 5-6 ek pudingonként). Amikor kihűlt, hozzáadtam 1 cs. habosra kevert margarint, ízlés szerint rumot.


Sütemény összeállítása:

Mézes lapot megkentem vékonyan barack lekvárral, rá a krém fele majd a mákos tészta.

Majd ezt szintén vékonyan megkentem krémmel, a babapiskótákat megmártottam a kávéba - DXN 3in1 kávé, vízzel elkészítve, ízlés szerint rum, cukor és tej hozzá -  és egymás mellé soroltam a krém tetejére, hogy egy pici hézag legyen közöttük.
A maradék krémmel befedtem a piskótákat és tetejére a másik mézes lapot tettem. A győztes sütinél, a mézeslapot marcipánnal fedtem, amit átgyúrtam egy kis DXN Cocozhi és keserű kakaó keverékével, hogy "csíkos" legyen a massza.

Hagytam pihenni, puhulni a tésztát, egy éjszakát hűtőben.

Marcipán helyett porcukorral lehet meghinteni.

Jó étvágyat Mindenkinek :-)