Gyors vacsora, batáta püré


 

40 dkg batátát (ez 2 kisebb darab volt) megmostam, héjastól 180 fokon 25 perc alatt vajpuhára sütöttem az air fryerben. Félidőben megfordítottam, hústűvel megszúrtam. Fél dl vizet öntöttem alá, nehogy túlságosan kiszáradjon.

Közben egy kisebb fej vöröshagymát felkockáztam, amit 3 evőkanál olívaolajon üvegesre dinszteltem, ebbe 2 gerezd fokhagymát reszeltem.

Mikor elkészült a batáta, meghámoztam, (gyönyörűen lejött a héja) kis kockákra vágtam, és rádobtam a hagymára, fűszereztem fél mokkás kanál szerecsendióval, sóztam, borsoztam, és egy ujjnyi friss gyömbért reszeltem rá. Rottyantottam rajta egyet, 1,5 dl tejföllel, 5 dkg reszelt parmezán sajttal és 3 dkg vajjal dúsítottam.

Kenyeret pirítottam és jól megpakoltam a pürével. Tetejére apróra vágott zöldhagymát szórtam. Isteni lett!