Gyömbéres, körtés sütőtök krémleves - Kakashere pörkölt bryndzás haluskával

Nem volt nehéz kitalálni mit főzzek hétvégére. Az üzletet, ahová rendszeresen járok vásárolni, néhány hónappal ezelőtt újították fel és építették át. Az újranyitással új termékek is kerültek a kínálatba. A húsospultban megjelent a kakashere, amit még soha nem próbáltam ki, nem főztem. Azt hallottam, aki szereti a velőt, annak a kakashere is ízleni fog. Hetekig szemeztem vele, de nem volt bátorságom, hogy megvegyem. Nem is tudom miért? Aztán egyszer csak eltűnt a pultból, hiába kerestem, nem volt kapható. Ma a szokásos bevásárló körutamon már a bejáratnál eldőlt, hogy a hétvégi levest sütőtökből főzöm, olyan hívogatóan, csábítóan sorakoztak előttem az őszi sütőtökök. Ha már itt a szezonja, ki is választottam egy méretes orange tököt, és a kosaramba raktam a hozzávalókat, körtét, gyömbért, hántolt tökmagot, tejszínt. Tovább haladva bekukkantottam a húsospultba, és örömömre láttam, hogy ismét kapható kakashere.

Na, gondoltam, éppen ideális lesz a sütőtök krémleves után egy finom kakashere pörkölt sztrapacskával, itt az ideje, hogy kipróbáljam. Köretnek megvettem hozzá a sztrapacskához valókat.

Hú, milyen jól hangzik: körtés, gyömbéres sütőtök krémleves, és kakashere pörkölt sztrapacskával, ugye? 

De nézzük csak, hogy készítettem el ezeket a finomságokat!





Sütőtök krémleves körtével, gyömbérrel

hozzávalók 4 személyre:

1 kg orange tök
5 dkg gyömbér
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
2 db körte
4 dl tejszín
2 evőkanál zsír
só, bors, balzsamecet (ez elmaradhat) ízlés szerint
hántolt tökmag


A zsíron üvegesre pároltam az apróra vágott hagymát, majd a kimagozott, meghámozott tököt kockákra vágtam és a hagymához adtam. A körtéket szintén meghámozva, kockára vágva hozzáadtam, a gyömbért és a fokhagymát a sajtreszelőn lereszeltem és az egészet együtt puhára pároltam. Felöntöttem a tejszínnel, és állandó kevergetés mellett 10-15 percig főztem. Mikor kész lett, kézi botmixerrel krémesre pürésítettem, sóztam, borsoztam, balzsamecettel savanyítottam. A hántolt tökmagot egy serpenyőben, alacsony hőfokon megpirítottam. Tálalásnál a leves tetejét meglocsoltam kevés tejszínnel, és a pirított tökmaggal díszítettem. Ínyencek tehetnek rá még ropogósra sült bacon szalonnát is.

Ezután leforráztam a kakasherét, a hártyákat éles késsel eltávolítottam róla, majd zsíron hagymát pároltam, hozzá adtam az apróra vágott paradicsomot és zöldpaprikát, amit addig főztem, amíg a levét elfőtte. A negyedekre vágott kakasherét beledobtam, törtpaprikával színesítettem, sóztam, és még 15 percig főztem így. Néha egy kevés vizet adtam hozzá, hogy ne égjen oda.



Kakashere pörkölt

hozzávalók 4 személyre:

40 dkg kakashere
1 nagy fej vöröshagyma
2 paradicsom
2 zöldpaprika (lehet csípős, én úgy szeretem)
1 evőkanál törtpaprika
só, zsír ízlés szerint

Mikor ezzel kész lettem, sós vízben kifőztem a fagyasztott burgonyás nokedlit a sztrapacskához, tejföllel elkevert bryndza juhtúróval összekevertem, a tetejét megszórtam sült szalonnával, és a kakashere pörkölt mellé tálaltam.

Bryndzás haluska (sztrapacska)

hozzávalók 4 személyre:

2 csomag fagyasztott sztrapacska nokedli
1/4 kg bryndza juhtúró
3 dl tejföl
tetejére 15 dkg pirított bacon szalonna

A komplett menü elkészítési ideje kb. 1-1,5 óra

És ezek után jöhet egy finom, ganodermás kávé! Mert a ganoderma segít abban, hogy megőrizzük egészségünket, és hosszú életet élhessünk.