Lecsó télire tartósítószer nélkül

Minden nyáron spájzolok a fagyasztóba néhány kiló paprikát, és paradicsomot. Most úgy adódott, hogy nagyon kevés helyem van a mélyhűtőben, ezért valamilyen más módot kellett kitalálnom, hogy legyen télen is lecsó alapanyagom. Nem is feltétlenül azért, hogy lecsót készítsek, hanem azért, mert egy jó csirkepörkölthöz alap a lecsó, de bármilyen levest feldobhatunk ezzel a paprika, paradicsom, hagyma combóval. A lecsó akkor az igazi, ha minél többféle paprika roppan benne. A receptben tévét, kápiát és hegyes erőst használtam. Ha hosszabb időre kerül a kamra polcára, akkor érdemes a betöltött üvegek tetejére 1-2 evőkanálnyi olajat, vagy zsírt tenni, mivel az megakadályozza, hogy levegőt kapjon a lecsó, így gond nélkül eláll.

Hozzávalók:

1 kg hagyma

1 kg tévépaprika

50 dkg kápia paprika

50 dkg hegyes erős paprika

1 kg paradicsom

1 ek fűszerpaprika

só és bors ízlés szerint

kevés zsír

Elkészítés:

A hagymát megpucoltam, majd az összes zöldséget alaposan megmostam, és felvágtam. Ízlés szerint vághatod a hagymát kockára, a paprikát karikára, vagy hosszában.

A zsírt felhevítettem, majd rádobtam a hagymát, és elkezdtem dinsztelni. Körülbelül 5 perc után rádobtam a többi zöldséget és a fűszereket, és 30-35 percig főztem. (Ha szükségesnek érezzük, kevés vizet is öntsünk a zöldségek alá.)

Legvégén a lecsót tiszta üvegekbe töltöttem, rázártam a tetejét, és a feje tetejére állítottam az üveget 5 percre. Ezután száraz dunsztban hagytam kihűlni, és sötét, hűvös helyen tárolom. Felbontás után a hűtőben tartom.