Paprikakrém házilag

Előbbi blogbejegyzésemben írtam, hogy nagyon kevés hely van a mélyhűtőmben, most nem fér bele több kiló paprika, - pedig minden nyáron szoktam fagyasztani - de mégis be szeretném biztosítani magamat a télre, hogy ne kelljen a méregdrága paprikát megvenni majd. Az a fránya "árstop" engem is arra késztetett, - mint sok más embert - hogy néhány kiló húst felhalmozzak, még mielőtt megemelkednek az árak. Ezért az idén üvegekbe zártam és a kamrapolcon tárolom a paprikát.

A neten találtam egy jónak tűnő receptet, és néhány szerintem felesleges összetevőt kihagyva belőle (ilyenek pl. az ecet, cukor, szalicil - ezekkel már inkább ketchup lenne) elkészítettem a saját verziómat. Gyönyörű piros színe lett, és az íze is csodálatos. Imádni fogom majd akár pörköltet, vagy bármilyen más ételt készítek, amihez paprika kell. Isteni finom! Lehet kenyérre kenni, vagy húst pácolni benne, panírozáskor a tojásba keverni, szinte végtelen a lehetőség mennyi mindenre felhasználható. Én a szalicilt nem kevertem hozzá a paprikához, csak a csírátlanított üvegeket öblítettem szaliciles vízben, de te hozzáadhatod a főzés végén a masszához, ahogy gondolod.



Hozzávalók:

5 liter darált kápia paprika, amiből előtte eltávolítottam a csumáját és a magját (ha szereted a csípőset, néhány chilipaprikát is dobhatsz bele)

20 dkg só

7 dl olaj

20 dkg vegeta

1 késhegynyi szalicil vagy na.benzoát (csak az üveg csírátlanításához használtam)

Elkészítés

Chopperrel ledaráltam a paprikát, majd feltettem főni a hozzávalókat, puhára és sűrűre főztem. A tűzről levéve, (ízlésed szerint még beletehetsz 30 dkg cukrot, 2 dl 10 %-os ecetet, késhegynyi szalicilt, vagy na.benzoátot - én ezeket kihagytam) üvegekbe töltöttem. A fedőket felforraltam, és amikor kivettem a forrásban lévő vízből, azonnal rácsavartam az üvegre. Így egy vákuum képződik az üvegben, és nem jutnak be a kórokozók, nem romlik meg az üveg tartalma. És kész is!

Felhasználáskor ne feledd, hogy nagyobb mennyiségű só és vegeta is van benne, ezért kóstolgasd, és az étel sózását utólag pótold, ha szükséges!